luni, 5 aprilie 2010

Dubla 3 (XXXIV) The Reckoning


Şmecheria stă în felul: un benedictin comite adulter şi crimă, o taie pe câmpii şi sfârşeşte într-o trupă de actori ambulanţi aflaţi în lipsă acută de inspiraţie. Într-o aşezare nimeresc tocmai în toiul unui proces în care o surdo-mută e condamnată la spânzurătoare pentru strangularea unui băieţel. Actorii se hotărăsc să joace tocmai piesa asta, de unde derivă în altele, adică că pe băieţel l-a ştrangulat şi sodomizat tocmai stăpânul domeniului, Robert de Guise, nefiind la prima escapadă de genul ăsta. Stau şi mă uit şi mă întreb de unde ştiu eu numele ăsta, Robert de Guise. Şi-l ştiu bine de tot, adică sare în ochi, şi-i atât de familiar încât mă doare că nu-mi pot da seama de unde-l ştiu. Ca atunci când ai un lapsus. Şi-mi dau seama că defapt nu-i numele, e actorul. Şi nu-i actorul, e personajul. Şi nu-i personajul ăsta, e personajul din alt film. Vincent Cassel, care cu câţiva ani înainte îl jucase pe Gilles de Rais în The Messenger: The Story of Joan of Arc.
Weird, nu?

Robert de Guise
Gilles de Rais

Gilles de Rais, pe lângă faptul incontestabil că a luptat cu curaj alături de fecioara din Orleans, în paranteză fie spus nu era din Orleans, era din Domremi, s-a transformat apoi într-un mare criminal în serie, sodomizând şi ştrangulând peste 80 de băieţei şi dând naştere legendei lui Barbă-Albastră.

Niciun comentariu: