sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Recipes from the Dungeon (IX)

Ce avem aici? E o chestie turceasca sau arabeasca, cel mai probabil both, nu stiu exact cum se numeste. Iei kafta de la turci, am mai zis, nu-ncerca s-o faci singur ca nu-ti iese, pui kafta-ntre doo lipii si-o arunci pe gratar. Asa cred c-o fac ei, eu trag putin carnea la tigaie inainte si pun foarte putin cascaval razuit sub si deasupra carnii ca sa se lipeasca de treaba, si zic treaba pentru ca nu-s sigur daca e lipi sau lipii. Merge la tigaie procesu, nu-i nevoie de gratar. Delicios.
 Miel cu piure si salata de varza. Mielu merge mai rozaliu, nu-l perpelea.
 Asta nu mai stiu cum ii zice, e un orez cu carne tocata si varza, ceva chinezesc banuiesc, nu mi-a iesit chiar cum trebuie ca am presiune mica la gaze si am pus si champignioane-n loc de urechi de lemn,  foarte bun nevertheless.
 Uite, asta-i o treaba calumea. Iei spanac, e 4 lei kilu sau ceva, il tragi putin la tigaie in niste ulei sau unt pana se-nmoaie, nu mai mult. Il pui deoparte si-l acoperi cu un iaurt gras de peste 10% zic, pui sare si piper si foarte putin usturoi pisat daca vrei. Dup-aia, intr-o tigaie cu putin ulei calesti lejer niste fulgi de paprika, arunci paprika peste spanac si iaurt si amesteci. Bagi la rece, extraordinar. Ultimu' pas, ala cu paprika nu-i obligatoriu.
 Mancare de praz cu masline si orez cu sofran, foarte bun. Dupa cartea aia s-a facut s-un film, Blindness daca nu ma-nsel. Nu, nu ma-nsel.
 Spinach risotto e bun da' inca n-am ajuns sa inteleg mancarurile fara macar putina carne.
 Cioba de verisoare, simplu si bun, arunci si-o lingura de smantana si-o ciuşca si gata. Am luat ş-ul ala cu copy paste de pe net, n-am diacritice. Mi-a dat totu peste cap.

Niciun comentariu: