marți, 25 octombrie 2011

Dubla 3 (CDXXI) Ben X

Mie nu-mi plac filmele nemtesti, stiu exact de ce da’ pentru ca nu mi-a placut scoala nu stiu sa ma exprim in legatura cu aceasta ca sa intelegi si tu cititorule problemele mele cu cinemau jerman. Cred ca-s mult prea teatrale (si mie nu-mi place nici teatru’) si nu lasa nimic la nu stiu cum sa zic, nu te lasa sa dibuiesti chestii, daca personaju principal sufera din dragoste sau ceva, o sa-ti zica asta la-un-momendat, o sa stea trist la fereastra, afara o sa ploo si el o sa zica ”ooo, sufar din dragoste, ooo e dulce si amar in acelasi timp” sau daca cineva uraste pe cineva, n-o sa se uite cu ura la respectiv ci o sa verbalizeze treaba ca sa inteleaga tot poporu’ “te urasc!” si eventual o sa tranteasca ceva pe jos. Totu-i fals, se vede reflectoru, e microfonu-n cadru, apare cameramanu-n oglinda, adica nu le vezi propriuzis da’ le simti acolo, filmele jermane urla FILM. Chestia interesanta e ca jermanii au idei bune de filme da’ reusesc sa le strice prin acest fenomen, eu ii zic presarare de cacat. Adica au o idee de film calumea da’ presara cacat peste productie… asta nu face filmu de cacao pentru ca nu e ca si cum varsa cacat peste treaba, doar presara, il face mai nasol. E ca atunci cand miroase ceva nasol in frigider si nu-ti dai seama de sursa nici d-al dracu. Bine, exista si exceptii, nu-mi vin repede acum in minte decat Good Bye Lenin! si Das Leben der Anderen.
Si acum un awkward moment, se pare ca filmu pentru care am scris aceasta introducere e o productie Olanda-Belgia si am confundat flamanda cu jermana, lucru scuzabil zic eu, sau na… oricum Ben X este destul de jerman, adica are aeru’ ala… ramane vazubil si pleaca de la o idee destul de interesanta “As an alternative to getting bullied at school, an autistic teenager retreats into the world of online role-playing games.”



In alta ordine de idei, desi mult mai legat de ce-am vorbit pana acum decat ce am vorbit pana acum, daca-ti place pesa Gloomy Sunday sa nu te uiti la Gloomy Sunday filmul jerman despre pesa ungureasca Gloomy Sunday (care a declansat un val de sinucideri in Ungaria anilor 30 si nu numai), o macelareste.
Billie Holiday-Gloomy Sunday

Niciun comentariu: