luni, 5 martie 2012

Nu e doo ca Watchmen

Imediat dupa revolutie, la vreo 2-3 ani mai exact, da, doi-trei ani dupa e notiunea mea despre imediat dupa, la libraria Stichita Nastescu de pe Rozelor au inceput sa apara comicuri destul de tari, catdecat ieftine dar in franceza, limba pe care n-am reusit s-o master niciodata din cauza ca nici nu am incercat din cauza ca-i cam gay. Am facut rapid o pasiune pentru ele si mergeam cu Rahan si ne luam comicuri de toti banii, majoritatea erau inca in desfasurare si nu-ntelegeam mai nimic din ele din cauza ca aveam doar cate un numar-doo din fiecare: Hex, Arak, Fog, Omega Men, Justice League si respectiv un numar din Watchmen, zilele astea cand am citit toata treaba mi-am dat seama ca aveam capitolu 4. Destul de tare capitolu 4 din Watchmen, da’ toate 12 puse cap la cap fac ceva extraordinar. Watchmen e scris de Alan Moore, un britisoi cunoscut in unele cercuri si ca Translucia Baboon. Alan a mai scris si V for Vendeta, From Hell si The League of Extraordinary Gentlemen, filme pe care le-am vazut si respectiv comicuri care-s momentan la mine-n lista de deaunlod. Watchmen filmul este sigur una dintre cele mai bune adaptari pentru ecran dupa o “carte” pe care am vazut-o vreodata, e spot-on cum s-ar zice, nu poti sa-i reprosezi absolut nimic, poate d-aia comicu nu-i cu foarte mult mai bun decat filmu’, cam singura chestie pe care o are-n plus e o dezvoltare mult mai ampla a personajelor, psihologic vorbind, desigur… si inca cateva chestii care tin de detalii in desenu’ lu Dave Gibbons, mai este si o treaba cu comic in comic foarte interesanta, mda, are destule chestii-n plus, Watchmen e un trebuie.
Penderecky. Folosit in The Shining.
P. Henry. De la asta s-a ajuns la muzica de la Futurama... All glory to the Hypnotoad!

Niciun comentariu: