duminică, 6 iunie 2010

Top 5 Tarantino Movies

Ce putem spune despre Tarantino? e cam uratel. Dar sa vorbim despre filmele lui, filme legate-ntre ele de un sir lung de cartuse goale, sange, cocaina si maruntaie. Haideti sa le punem in ordine, ce ziceti?
Pe 5 e Jackie Brown unde De Niro are cel mai nesolicitant rol al carierei lui. Jackie e jucata de Pam Grier, pe care Tarantino a castat-o banuiesc din cauza pasiunii lui pentru exploitation, ea fiind o mica reprezentanta a genului. Ca majoritatea filmelor lui, nu lipsesc de aici, drogurile, armele de foc si sexul… sexul are chiar un reprezentant de colectie, o scena pe la spate intre De Niro si Bridget Fonda.


Pe 4 nu avem nici un film pentru ca se pare ca n-are atatea filme bune cat sa umpli un top 5… deci o sa mentionez Sin City la care a fost regizor de mana a treia: Sin City.
Pe 3 e Reservoir Dogs care-i primul lui film si dupa Lema Tusatvarsta regizorilor e invers proportionala cu calitatea filmelor lor”, filmul e destul de tare. Stilul si ideile se vor mentine in filmele viitoare, are motivele alea Tarantino gen motivul sangerarii pe pielea alba a banchetei din spate ca sa nu mai zic de filmarile din portbagaj.

Pe 2 il avem pe Pulp Fiction, stiu ca toata lumea l-a vazut, n-o sa zic decat ca marea diferenta dintre asta si celelalte filme ale lui, ceea ce banuiesc ca i-a si garantat succesul, e desfasurarea aia cronologica ambigua gen Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Pulp Fiction consider ca e apogeul lu’ Tarantino in cinematografie si e cam ciudat avand in vedere ca se petrece destul de aproape de inceputul carierei.
Si pe 1, desigur e True Romance, singura poveste de dragoste ne-siropoasa evar. Cand vine cu replici celebre ca: “I haven't killed anybody since 1984” si “I'm the Anti-Christ. You got me in a vendetta kind of mood” va dati seama ca n-are cum sa dea gres. Cand l-am vazut prima oara m-am indragostit de personajul lu Patricia Arquette si chiar de ea personal, este extraordinara, si are un ras pentru care poti sa-ti sacrifici linistit primul nascut, glumesc, nu poti sa faci aceasta. Foarte bun, chiar nu-i lipseste nimic.

La categoria “De ce n-ai bagat in top si pe…?” avem: Inglourious Basterds care promitea foarte mult, da’ s-a tinut de cuvant doar la capitolul costume si actori… are si o atmosfera placuta da’ eu nu ma uit la filme pentru asta ca nu-s muiere, a dooa zi uitasem tot filmul. Poate plecasem eu cu unele asteptari, mi-am zis ca-i Tarantino si ca o sa omoare aia la nazisti pana se termina, in schimb am avut parte de doo ore jumate de vorbarie si mers prin padure. Ca sa nu mai zic ca m-am saturat de evrei in filme, toate filmele au evrei in ele acum, e o moda sau ceva.
Seria Kill Bill, care pur si simplu nu m-a atins, habar n-am de ce, poate din cauza ca nu m-am dat in vant niciodata dupa filme cu arte martiale. Si la urma urmei e doar un exploitation in care nu se joaca prost, ce farmec mai are?
Si Natural Born Killers pe care l-am vazut cam dedemult da’ din cate tin minte nu e recomandat epilepticilor, nu-s epileptic da’ nu ma coafeaza efectele alea vizuale. Vorba aia, “mai bine iei ciuperci si te uiti la un film normal decat sa te uiti treaz la un film facut de unu’ pe ciuperci”, nu stiu daca asta e intr-adevar o vorba da’ marog.

Niciun comentariu: