luni, 5 septembrie 2011

Dubla 3 (CDII) Scum

Înainte să facă Scum Alan Clarke a făcut Made in Britain cu Tim Roth, adică un film despre un skinhead adolescent care face nişte isprăvi de intră la mititica. În Scum e vorba despre o închisoare pentru minori şi alte isprăvi. În ambele filme se ridică problema rasială, pe plan mai mult secundar. Ce deduc eu despre Alan Clarke? În primul rând că a avut niscaiva probleme cu legea sau autoritatea când era tinerel. În al doilea rând că cineva l-a prins de oo şi l-a strâns tare pentru că scena e identică în ambele filme. În al treilea rând, deşi Made in Britain şi Scum sunt filme bune spre foarte, cu sfârşit englezesc, cu adevărat englezesc, următorul făcut de Clarke se intituleză, şi nu altfel, Billy the Kid and the Green Baize Vampire ceea ce în sine e ceva ce aproape nu-mi pot explica mai ales că e şi musical. În al patrulea rând că Clarke e genu de regizor care-şi bagă actoru preferat şi-n pat cu nevastă-sa dacă interesu filmului o cere, Phil Daniels, care by the way, a jucat şi-n Quadrophenia, joacă şi-n astea, şi mai ales în ăla cu vampiru pe care chiar mă bate gândul să-l dau jos.
Mie-mi plac englezii, şi mai ales îmi plac englezii din filmele din perioada asta, au aşa un aer cocky şi devil may care care îi prinde bine şi care în cinemau recent englezesc şi-a cam pierdut autenticitatea.

Se pare că musicalu cu vampir e imposibil de găsit pe net aşa că mă voi mulţumi, de la Clarke, cu The Firm (huliganism sportiv transformat în crimă organizată) şi Rita, Sue and Bob Too!, povestea a doo şcolăriţe ce se-ncurcă cu-n bărbat însurat. La bună vedere!


Iată şi un semn de exclamare pe care nu pot să-l justific şi nici să-l şterg, Baal o şti de ce.
!

Niciun comentariu: