luni, 30 august 2010

Dubla 3 (CIL) Waltz with Bashir

Mda, am vazut si eu un film aseara si mi-am dat seama asa, cu cat mai multe filme bune vezi cu atat mai putine filme bune raman de vazut, e o chestiune matematica. Am descarcat Waltz With Bashir crezand ca-i libanez, n-a fost asa, a fost jidanesc defapt, l-am vazut pana la sfarsit chiar daca nu-s un mare prosemit, nu-s chiar deloc astfel, defapt mi s-a acrit sa tot aud de ei si de suferintele lor. Situatia Liban-Palestina-Israel e mai mult lunga decat complicata, filmu’ se axeaza pe Razboiul din Liban, cum care dintre ele? Ala din ’82 cand Israelu’ l-a invadat pentru ca in Anglia a fost un atentat in care n-a murit ambasadoru’ Israelului acolo. Conflictu’ a fost mai complicat pentru ca multi l-au vazut ca pe o oportunitate sa-si rezolve propriile probleme, da’ nu conteaza, acum intervine partea interesanta, filmu fiind jidanesc despre ei insisi care invadeaza o tara se axeaza pe drama soldatului evreu care trebuie sa impuste-n gura mame si copii libanezi, nu e usor sa faci asta, te lasa cu sechele. Sant si vreo doo duble in care-s omorate animale, una cu caini si una cu cai, amandoo-s mult mai emotionale decat alea cand omoara aia familii intregi. E ca si cum ai bate copii handicapati si te-ai plange ca te dor palmele si nu poti sa dormi, normal ca nu poti sa dormi, te-a pedepsit Dumnezeu’ handicapatilor. Nici animatia nu-i mare scofala desi cateodata parca te pacaleste putin, fiecare cadru striga Flash! Flash! Asa face.

Niciun comentariu: