luni, 10 mai 2010

Dubla 3 (LXV) Women in Cages

De vreo 3-4 luni am o placere ascunsa, care n-o sa mai fie asa dupa punct. Ma uit la filme proaste, B movies mai exact, adica filme proaste cu buget redus, cu cat mai proaste cu atat mai bine. Sa nu credeti ca-i usor sa gasesti de "cumparat" pe net filme proaste pentru ca nu-i. E... si cum cautam eu asa B movies am dat peste un gen de film nou pentru mine, uau... exploitation, da, e un gen... care dupa parerea mea nu-si are rostu', filmele proaste-s filme proaste, n-are sens sa le subcategorizezi. Am citit doo zile despre exploitation films si tot n-am prins ideea, unii zic ca-s B movies cu exces de violenta si nuditate, altii ca-s filme care exploateaza un subiect anume (ca mai toate filmele), ca-s filme care-s mediatizate excesiv (ca mai toate filmele), ca exploateaza evenimente reale (ca o gramada de alte filme) sau toate launloc. Dar cinefilii nu s-au oprit aici, exploitation cinema are subcategorii ca: blaxploitation, sexploitation, nazisploitation, carsploitation si multe altele. Scena pe care am pus-o eu aici (Women in cages - 1971) e dintr-o sub-sub-categorie, sexploitation are o subcategorie "women in prison". Exista forumuri unde lumea discuta pe marginea diferentei subtile dintre exploitation si B movies.
Oricum o diferenta vizibila e, filmele din categoria Exploitation, indiferent de subgen au intr-adevar mai multa violenta si nuditate gratuite, ceea ce pe mine ma satisface din plin, cu titluri de genul: I spit on your grave, Cannibal Holocaust sau Death Race 2000 va dati seama... Eee, e o discutie lunga pe care n-are sens s-o port singur aici. Aaa, era sa uit, negreasa e Jackie Brown. Unii zic ca si Jackie Brown e expoitation movie doar pentru ca joaca ea in el.

Un comentariu:

axl spunea...

Ce coinci, tocmai vream să bag eu Cannibal Holocaust, care nu-i prost. Bine, şi-o altă grămadă frumuşică de zombploitation.