luni, 17 mai 2010

Dubla 3 (LXX) A Clockwork Orange

Cu Portocala intrăm în doo categorii, filme la fel de bune ca cartea şi filme distopiene, care-s calumea dacă-s făcute cu cap. Şi nu vorbesc aici de Idiocracy, care-i funny nevărzăles, sau de Mad Max, care-i cool nevărzăles, sau de Gattaca, care-i pur şi simplu boring, sau de V for Vendetta, care-i aşaşiaşa, sau de Planet of the Apes, care-i o frumoasă alegorie, vorbesc de Soylent Green, care-i genial, sau de Nineteen Eighty-Four, spre care ne îndreptăm, sau de Twelve Monkeys, care-i scarry, sau de Brazil, care-i şi distopian şi absurd, sau de, de ce nu, Childrean of Men, care-ar fi un film foarte bun dacă n-ar juca Oana Pellea în el.

Bine, mai sunt şi băşini, întotdeauna sunt, ca The Running Man, Matrix, The Trial, după Kafka, Robocop, War of the Worlds, District 13, Escape from New York, care-i de-ajuns să ştii că-i cu Kurt Russell, sau Artificial Intelligence: AI, care-i de-ajuns să ştii că-i cu Jude Law şi făcut de Spielberg.
Sau altele, ca Minority Report sau Total Recall, care-s sefeuri extraordinare dar pierd niţeluş la capitolul distopie.
Şi-ar mai fi Metropolisul din '27 care cică rupe fâşul în categoria asta dar pe care încă nu l-am văzut.
Şi ca ultimă precizare, ca să evit confuziile, distopia nu-i acelaşi lucru ca post-apocul, post-apocul e post-apoc, iar o distopie se poate întâmpla fără apoc.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Comentariul tau referitor la Oana Pellea e penibil rau! Basina de comentariu - ca sa te citez!

axl spunea...

WTF?! Tu ai văzut-o cum joacă? Ai văzut-o cum se screme şi cum se schimonoseşte, ca colega ei bună, Maya? Ai văzut-o când trebuia să se furişeze şi în loc să se furişeze mergea ca Quasimodo, crăcănată, bălăngănindu-şi şoldurile şi cocoşată? Aşa se furişează un om? Tu când vrei să te furişezi aşa te furişezi? Şi mai terminaţi cu patriotismul ăsta fals, dacă-i fiisa lu Amza gata, automat are talent. Păi pe criteriul ăsta ar trebui să-i proslăvim pe juniorii Piersic şi Bănică.
Oana Pellea... Hmpff.
Du-te înapoi la teatru, Oana Pellea! Poate acolo oamenii normali se furişează ca Quasimodo!

Anonim spunea...

parerea ta..... a mea nu!si multi altii ca mine... nu inteleg de ce atita patima insa in comentarii...ridicol! Nu e vorba de patriotim....eu o apreciez si punct!

axl spunea...

Păi dacă sunteţi aşa mulţi de ce nu înfiinţaţi "Oana Pellea Faggetti Fag Fan Club". "OPFFFC". Sună bine, are trei de F, priză la public. Sau, ca să keep it simple, renunţaţi la "Oana Pellea" şi "Club" şi rămâneţi doar "FFF".

Anonim spunea...

mda ..fiecare cu parerea lui, insa ar cam trebui sa accepti comentariile alora fara atata vehementa..si eu o apreciez pe Oana Pellea...atat ca actrita cat si ca om..mi-a placut ca l-a dat in judecata de Becalli pentru ca s-a folosit de imaginea lui Amza in campania electorala.

cati

axl spunea...

WTF?! Deci,poate nu m-ai înţeles, WTF!? Şi tu? Aici nu e vorba de vehemenţă sau, cum zice anonimu' de mai sus, de pasiune în comentarii, comentariile n-au de-a face cu asta.
E vorba de Oana Pellea şi "talentul" ei de a se furişa credibil. Uită-te să vezi cum se furişează Clive Owen, care nici ăsta nu-i mare sculă de actor dar măcar ştie să se furişeze. La teatru, da, poţi să te furişezi cum vrei tu, teatral, cum ar veni. La teatru poţi să te scălămbăi ca ăia din State de România, mizeria aia de show. La teatru poţi să te prefaci că te gândeşti când uiţi replica, cum face Beligan, şi lumea o să zică vai, ce artist! câtă pasiune! cum trăieşte rolul! s-a identificat cu personajul! La teatru poţi să ai crampe şi migrene şi să joci ca dracu şi lumea o să spună că joci cu o originalitate debordantă.
Aşa că du-te înapoi la teatru, Oana Pellea, Hollywood n-are nevoie de tine!

tusat spunea...

Ai si tu ce ai cu furisatu... nu-i un mister ca peste 90% din actorii romani sant actori de teatru deci prin definitie dedicati fosilelor si constipatilor care se-nghesuie acolo, nu micului sau marelui ecran. Asta e, unora le place Oana, altora nu.