marți, 5 octombrie 2010

Dubla 3 (CLXXVII) Lynch

Am sperat din toata inima ca n-o sa vina niciodata momentul asta, am vazut Lost Highway fara sa stiu ca-i facut de Lynch si nu mi-a displacut, a fost chiar ok. Sincer m-am cam prins eu pe la jumatate ca-i mâna lui ca prea erau multe perdele rosii si femei calumea. Lynch are un punct forte, rupe şufa pe vizual, nu contest asta, tot ce face el arata bine... dup-aia vine c-o poveste frichii care nu face nici un sens da-ti lasa impresia ca daca dezlegi misterul, daca-ti dai seama ce-a vrut sa spuna Lynch cu piticu care-ţi sare-n cârcă si cânta macarena la ţambal ai putea sa-l apuci pe Dumnezeu de picior.
David Lynch a si spus la un momentdat ca nu prea-l intereseaza actiunea si firu’ narativ, se axeaza mai mult pe imagine, ceea ce... na, e ok, n-are decat sa faca ce vrea... da’ cinefilu’ trebuie neaparat sa desluşeasca treaba… si recunosc ca si eu am simtit asa putin nevoia sa-nteleg ce dracu’ a vrut sa zica D.L. cu filmu’ asta… si m-am prins, chiar asta vrea, sa te lase asa cu gura cascata si cu impresia ca n-ai tu cum sa intelegi profunzimile abisale ale mintii lui.
Filmul arata extraordinar si nu e asa complicat cum l-am facut sa para, adica nu-i absurd sau fara plot, are unele idei… merita, da’ dupa cum mi-am dat seama acum, nu trebuie sa-ti pui prea multe intrebari in timp ce-l vizionezi sau sa vrei sa intelegi tot dup-aia, tre’ sa te lasi moale in voia sandilaului…

Sauntrac tare:
Smashing Pumpkins - Eye
Rammstein - Heirate Mich

Niciun comentariu: