miercuri, 13 octombrie 2010

Dubla 3 (CLXXXIII), cronologic vorbind Mel speşăl

Mel Gibson e tipul ăla care a jucat în nişte filme după care s-a apucat să regizeze. Din câte ştiu eu îşi bate nevasta şi e antisemit dar noi nu suntem aici să judecăm. A regizat 4 filme până acum, după cum urmează.

The Man without a Face '93
Filmul reia clasica poveste a copilului neastâmpărat care reuşeşte să cucerească inima morocănosului/ auto-izolatului de societate/badly-burned/ acuzat de pedofilie în trecut/ fostului profesor cu reale talente pedagogice. Mel se joacă pe el însuşi în rol principal regizând în acelaşi timp. Bravo domnu Sergiu 1.


Braveheart '95
Toată lumea a văzut Braveheart. Mel iar joacă leading-ul regizând concomitent. Bravo domnu Sergiu 2. Acuma multe lucruri rele despre film nu prea poţi spune. Că o dă în bălării pe final când ăia îl jugănesc şi el strigă freeeeeeeedoooommm e altceva. Că scoţienii ăia numai pentru libertate nu luptau e iar altceva.


The Passion of the Christ '04
Aici cică sare în ochi antisemitul din Mel. Măi, eu nu ştiu. Adică am văzut filmul, m-am uitat la el, mi-a plăcut, e realist, e cu sânge, are un sub-story drăguţ acolo cu Michiduţă ăla androgin, nu prea am găsit elemente antisemite. Am aşa o vagă bănuială că acuzele astea au fost aduse de nişte non-jidani care-au vrut să se bage în seamă şi că pe adevăraţii evrei, ăia cu nasuri mari, cu diformităţi, lacomi, hirsuiţi, cu păr în urechi, ăia care-s responsabili pentru majoritatea conflictelor armate din istorie, ăia organizaţi în societăţi secrete care guvernează pe ascuns lumea, ăia care-şi sună mama zilnic, ăia care-s doctori şi avocaţi, mă repet, pe adevăraţii evrei îi doare fix la bască de filmul lui Mel. Adică TPotC e la fel de antisemit cum e Agora anticreştin. Şi Agora nu-i deloc anticreştin. E historically acurate.


Apocalypto '06
Mie mi-a plăcut mult Apocalypto. Bine, pentru mine a fost încununarea unei perioade în care, în ignoranţă fiind de existenţa filmului, citeam foarte mult despre subiect şi mă pasiona în oarecare măsură. E bun. E bun în sensul în care mă uitam la el şi recunoşteam chestii, la fel cum mă uitam la The Messenger: TSoJoA* şi recunoşteam pasaje de la proces. Povestea-i simpluţă şi dacă înlocuiai secolul paişpe cu doozeci, America de Sud cu America de Nord şi pe indianu ăla cu Bruce Willis obţineai Die Hard.


Şi-acuma cică Mel vrea să se retragă, dar mai înainte mai regizează unu, cu DiCaprio şi vikingi. Bănuiesc că în buna tradiţie Gibsoniană filmul va fi în vikingă.

*Coae tre să găsim o metodă de organizare ceva, am căutat dubla de la TM: TSoJoA de mi-au sărit ochii.

Un comentariu:

tusat spunea...

Mel e cam sandilau, ce sa zic, da' la un regizor asta-i o calitate.