sâmbătă, 23 aprilie 2011

Dubla 3 (CCCXXII) Philip Seymour Hoffman Special

Ca tot zici de Paul Giamatti asta, imi trece prin cap un alt actor care o arde cam pe acelasi stil si care per total are o filmografie mai bogata si-mi place nitelus mai mult, Philip Seymour Hoffman caruia o sa-i zic PSH ca sa fie mai scurt. PSH imi pare ca duce tristetea, mizeria si psihoza la un nivel ceva mai harcor… si vorba aia, are si mufa care sa-l sustina. O sa enumar intr-o anume ordine filmele mele preferate cu el, fara duble ca-s mai multe.
Primu’ care-mi vine-n minte e Happiness (1998), un preferat d-al meu unde joaca cu bunesa aia din Tuinpix. Sincer nu stiu de ce n-a aparut la Dubla, aveam impresia ca l-am pus.
Mai e Synecdoche, New York (2008), unu’ dintre cele mai complexe filme evar. Aici joaca cu o bunaciune mai necomerciala, aia din Being John Malkovich, Catherine Keener.
Before the Devil Knows You're Dead, o comedie neagra de prima mana, si se pare ca e cate o bunaciune cu el in fiecare treaba, aici e Marisa Tomei. Dubla e destul de tare.
The Savages, cu Laura Linney, o preferata de-a mea, nu stiu exact de ce.
Doubt, un film scurt si la obiect, foarte bine facut, devine ciudat… cu alta preferata de-a mea Amy Adams.
Si desigur are niste secundare strong in niste clasice ca Scent of a Woman, Boogie Nights (alta prefetara, Julianne Moore), 25th Hour, The Big Lebowski si hai sa zic si Magnolia.
A, desi pentru mine nu inseamna mai nimic asta, a luat si un oscar pentru liding in Capote care pe mine nu prea m-a atins, nu stiu de ce.

Nu stiu de ce si o preferata de-a mea se pare ca-s cuvintele zilei, sau na...

Niciun comentariu: