duminică, 6 februarie 2011

Dubla 3 (CCLXXII) The Edukators

Filmele nemtesti bune sant intr-un fel cam ca filmele romanesti bune, destul de greu de gasit, da’ le gasesti pana la urma. Die fetten Jahre sind vorbei (The Edukators) e unu’ dintre alea bune… ideea e ca mai toate filmele jermane au idei bune, da’ mai toate le strica cu actorie dubioasa si cu deciziile bizare ale personajelor. Filmele proaste jermane imi pare ca seamana foarte mult cu filmele proaste romanesti, nu stiu sa explic exact cum, da’ seamana, si eu nu gaseam absolut nici un motiv ca aceasta sa se-ntample, asa ca am inventat unu’, mi-am zis ca filmele care se fac in fosta Germanie de Est sant proaste (cu exceptii desigur) si seamana cu alea romanesti proaste si alea din fosta Germanie de Vest sant mai bune (cu exceptii desigur) si alea proaste de acolo nu seamana cu alea proaste din Romania. Si pentru ca n-am chef sa ma documentez o sa plec de la ideea ca tot ce cred eu e in general adevarat. The Edukators este un film care ridica niste idei interesante sau o idee interesanta, de ce nu? T.E. e despre un duo de flacai care sparg case de milionari si le muta mobila de colo-colo ca sa le dea o senzatie de nesiguranta, ca sa vada ca banii nu le ofera chiar totul. Desigur totul se duce de rapa la aparitia pasaricii, nu stiu exact ce au pasaricile de dau totu’ peste cap peste tot pe unde apar. Filmu’ e bine facut, bine jucat si are pareri bine infipte de ambele parti ale debatului asta cu bogatii se imbogatesc si saracii saracesc. Au o obligatie aia cu banii fata de aia fara? Bun, are ceva de Fight Club asa, lupta aia impotriva sistemului… despre care am mai zis ca nu prea o-nteleg, am impresia ca daca ar cadea sistemu’, aia care au luptat impotriva lui o sa fie primii care mor de foame.

Niciun comentariu: