sâmbătă, 19 februarie 2011

Dubla 3 (CCLXXXIX) Remakes

Remake-urile, care-i treaba cu ele? De ce-s toate niste mizerii? Nu se stie. Culmea e ca majoritatea remakeurilor se fac dupa filme proaste care au avut success din cauza ca abordau un subiect nou, ceva iesit din comun… mda deci in mare parte remakeurile-s mai proaste decat niste filme proaste. Si mai sant o mare parte care-s facute dupa cult movies care nu prea-ti dau alta optiune inafara de love or hate si eu de cele mai multe ori le hate. N-am chef sa vorbesc prea mult de ele, o sa enumar in schimb cateva intr-un anume fel, cateva exceptii, cateva curiozitati, unele preferate d-ale mele. Cape Fear si The Departed ale lu Scorsese-s rimeicuri. Let the Right One In (bun) si Let Me In (franj), de ce ai face un rimeic la nici 2 ani diferenta?
Death Race 2000 (originalul) e unu’ dintre filmele mele preferate, rimeicu’ e infect, infect in sensu de ca ti se face rau de la stomac daca te uiti la el. Dinner for Schmucks e o furaciune d-aia pe direct dupa un francez pe care l-am vazut de curand, Le Diner de Cons. La 3:10 to Yuma am preferat rimeicu. Flubber, mizeria aia cu mizeria aia de Robin Williams e rimeic dupa un film pe care l-am vazut la gradina de vara cand eram foarte mic, da’ pe care mi-l amintesc foarte bine, The Absent-Minded Professor. Scent of a Woman e rimeic dupa un italian, Profumo di dona. Last Man Standing cre’ ca-i singu’ film cu Bruce Willis care-mi place si e un rimeic dupa Yojimbou’ lu Kurosawa. Scarface e rimeic dupa Scarfaceu’din ’32.
Acum, nu stiu cum sa zic, mai sant o gramada de filme pe care americanii le iau de la franceji, de la italieni, scandinavi si asiatici si le copiaza exact, schimba actorii, le casteaza de tot ce-nseamna coaie si sentiment si le dau drumu’ pe ecrane… astea io zic ca nu-s rimeicuri pentru ca nu le refac, doar le sterilizeaza.


Hai sa punem si o lista cu rimeicuri care ar trebui sa apara-n viitor: Straw Dogs nu e rau si tre sa apara anu’ asta cu James Marsden in locu lu’ Hoffman, deci nu ne asteptam la nimic bun; Conan, Commando, The Crow si Judge Dredd cica se rimeicuiesc si ele. Barbarella o sa apara si ea prin 2012 si sper din toata inima ca n-o sa vina maiasii peste noi pana atunci pentru ca-i un preferat d-al meu, Mad Max iar trebuie sa fie ceva interesant si Battle Royale pe care sigur o sa-l buleasca americanii.

Un comentariu:

axl spunea...

Mda, e împuţită treaba cu remakeurile. Menţionez Dawn of the Dead care-i unu dintre cele mai bune remakeuri văzute de mine, nu că-i cu zombie, în general vorbind. N-am văzut Das Experiment da m-a entuziasmat remakeu, şi tot ca ceva digerabil zic de 12 Angry Men care-s amândoo okeish, bine, era şi greu să dai buleală acolo.