vineri, 3 iunie 2011

Dubla 3 (CCCLI) Hellboy unu şi Hellboy doi

Îmi place de Hellboy. De comic nu m-am atins dar filmul îmi place. E de duminică dupăamiază, aşa, cu nişte efecte în mare parte bunicele, cu o poveste antrenantă, acţiune, ocultisme, Thule, draci, nazişti, naziste blonde, Rasputin, morţi şi diferite alte soiuri de monştri şi demoni. Singura chestie care m-a enervat a fost peştele ăla nesuferit şi machiat cam de doo parale. Mi-a plăcut mult neamţu masochist, arăta frichi în sensul ăla bunu, numai că dădea cam mult din săbii până să înjunghie pe careva, adică less show, more killing, pliz. În schimb măştile de gaze-s calumea, calumea de tot vă zic.
La fel, sunt calumea chestiile mecanice din film, un fel de mecanică fină ca să zic aşa, plăcubilă ochiului de spectator. De remarcat în plus faptul că, spre deosebire de alţi monştri, ăştia de aici par naturali în cele mai multe momente, ştii despre ce vorbesc, monştri din filme au ba capul prea mare, ba mestecă ciudat, ba nu se leagă proporţiile dintre lungimea membrelor, chestii de naturalistică, ăştia de aici sunt bine făcuţi, chiar dacă au 6 ochi şi încheieturi interşanjabile sau ceva, asta dacă interşanjabil e cuvânt.




Hellboy doi armata de aur e, evident, mai prost ca primul, dar nu cu mult, ba chiar foarte aproape. La fel, chestiile mecanice rulează, dar parcă au abuzat niţel de roţi zimţate şi altele, plus că le-au făcut cât casa, ceea ce deranjează un pic dacă e să te gândeşti că au vrut intenţionat să take it to the next level, mai rămânea să spună că at the end of the day şi aşa mai departe. Povestea rămâne frumuşică, efectele bune, cu excepţia ălora făcute din costume de carton sau plastic sau din ce s-or face costumele la haliud zilele astea, animalele ălea din piaţa trollilor parcă erau din filmul ăla, am uitat cum se numeşte, un film cu diferite arătări prost făcute, oricum.
Îmi place ideea gemenilor interşanjabili, şi aici cred că folosesc bine termenul, adică când păţeşte unu ceva automat i se întâmplă şi ăiluilant, asta până la moarte. Armata de aur, că tot e în titlu, a fost făcută destul de reuşit şi-aici am doo degete groase sus pentru chestiile mecanice de care vorbeam mai sus.
Peştele nesuferit e şi mai nesuferit şi gay, şi machiat şi mai prost ca în unu da am trecut peste.


Uite ce chestie, dădeam exemplu de filmu ăla care nu-mi aduceam aminte, cu animale nereuşite, şi ce să vezi, e vorba de Labirintu lu Pan, făcut tot de omu care-a făcut şi Hellboyii, şi pe care-l cheamă Guillermo del Toro şi care eu am crezut iniţial că e Benicio del Toro şi chiar mi-am zis, ce naiba, s-a apucat Benicio de regizat, dar când colo nu, ba din contră, şi Guillermo a mai făcut şi Splice, un film prost c-o altă creatură prost făcută pe care întrun final o arde Adrien Brody.

Niciun comentariu: